loading...
پایگاه مقاومت بسیج معلم شهید علیجان خدابخشی
اطلاعیه های پایگاه شهید خدابخشی و هیات امناء مسجد امام موسی بن جعفر(ع)

برنامه های روزانه و هفتگی مسجد موسی بن جعفر(ع) باقرتنگه (روستای بخش مرکزی شهرستان بابلسر) که با همکاری هیات امناء مسجد امام موسی بن جعفر(ع) و پایگاه شهید خدابخشی برگزار می گردد به قرار زیر می باشد:

1 - برگزاری نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت همه روزه.

2 - تلاوت یک صفحه از کلام اله مجید به همراه ترجمه فارسی همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء.

3 - جلسه حلقه صالحین همه هفته روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به همراه پذیرایی.

4 - دعای توسل همه هفته روزهای سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء .

5 - برگزاری دعای ندبه همه هفته روزهای جمعه ساعت 6/30 صبح به صرف صبحانه.

خبرهای سیاسی

خبرهای ورزشی

خبرهای تصویری

اخبار استخدامی

خبرهای گوناگون

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 60 سه شنبه 09 دی 1393 نظرات (0)

دورنمايى از عصر امام عسكرى(علیه السلام)

يكى از راه هاى پى بردن به شخصيت واقعى انسانها، آگاهى از زمان آنهاست. با توجه بدين حقيقت، برآنيم تا نگاهى گذرا به عصر امام عسكرى عليه السلام بيفكنيم تا بخشى از عظمت شخصيت تابناك آن امام معصوم را دريابيم.

امام عسكرى عليه السلام در دوران كودكى شاهد اهانتهاى متوكل عباسى به اهل بيت عصمت عليهم السلام، به ويژه پدر بزرگوارش امام هادى عليه السلم، بود. او مى ديد دشمن زيارت جدش امام حسين صلوات الله عليه را ممنوع و حتى مزار مقدسش را با خاك يكسان كرده است.

بنى عباس، كه پس از بنى اميه با زور و تزوير به حكومت دست يافتند، براى مردم چيزى جز وحشت، اختناق و ستم به ارمغان نياوردند. آنها جنگيدند، غارت كردند و مردم را در بيچارگى، فقر و اندوه فروبردند. امويان كافرانه و آشكارا به اسلام ضربه مى زدند، ولى عباسيان منافقانه و پنهانى. فرزندان عباسى در پى آن بودند كه با رنگ دين به نظام سياسى خويش تقدس بخشند، اما تفكر اهل بيت عليهم السلام سدى استوار در برابر هواهاى نفسانى شان پديد آورده بود.

خلفايى كه همزمان با امامت حضرت عسكرى عليه السلام قدرت را در دست داشتند، عبارتند از:
1- متوكل بيش از چهارده سال; (232- 247)
2- منتصر (فرزند متوكل)9 ماه;(247- 248)
3- مستعين (فرزند متوكل) سه سال و اندى; (248- 252)
4- معتز (فرزند متوكل) حدود چهار سال; (252- 255)
5- مهتدى 11 ماه; (255- 256)
6- معتمد (فرزند متوكل)23 سال; (256- 279)
در زمان اين جنايتكاران مظلوميت شيعه فزونى يافت و بسيارى از شيعيان به طرز فجيعى به شهادت رسيدند. شدت ستم چنان بود كه خودكامگان گاه پيكرهاى پاك شهيدان را نيز آماج بى حرمتى هاى خود قرار مى دادند.
در روزگار امام افراد و گروه هايى، كه برخى از آنها مورد تاييد حضرت نيز بودند، آشكارا عليه حكومت فاسد شوريدند. 1- قيام كوفه به رهبرى يحيى بن عمر طالبى (ازنوادگان جعفر طيار عليه السلام » كه در سال 248
2- انقلاب حسن بن زيد علوى(از نوادگان امام على عليه السلام » در طبرستان; (گرگان و مازندران) حسن بن زيد، پس ازنبردى شديد، حكومت منطقه را به دست گرفت و در سال 270 وفات يافت;
3- قيام رى به رهبرى محمد بن جعفر كه در سال 250 تحقق يافت. محمد سرانجام دستگير شد;
4- قيام قزوين كه در سال 250 به رهبرى حسن بن اسماعيل كركى به وقوع پيوست;
5- قيام سال 251 كوفه به رهبرى ابن حمزه;
6- قيام بصره به رهبرى صاحب زنج كه درسال 255 شروع شد و 15 سال ادامه يافت;
7- قيام يعقوب ليث صفار در سيستان كه در 262 آغاز شد.
سيد بن طاوس در كتاب مهج الدعوات گفته است: درعصر امام عسكرى عليه السلام سه تن از خلفا(مستعين، معتز و مهتدى) انديشه قتل حضرت را در سر مى پروراندند; چون شنيده بودند كه امام مهدى عليه السلام از نسل اوست. آنها چندين بار امام را به زندان افكندند. حضرت برخى از آنها را نفرين كرد و آن ستمگران به زودى هلاك شدند.
شيخ طوسى در كتاب ارشاد مى نويسد: احمد بن محمد مى گويد: هنگامى كه مهتدى عباسى كشتن شيعيان را آغاز كرد، به امام عسكرى عليه السلام نوشتم: خداى را سپاس كه وى را از آزارها منصرف ساخته است، زيرا به من خبر رسيده كه شما را تهديد مى كند و مى گويد: « به خدا سوگند، اينها [آل محمد صلى الله عليه وآله] را از روى زمين برمى اندازم.» حضرت به خط خويش چنين پاسخ داد: «اين عمرش [از آن كه بتواند به مرادش دست يابد] زودتر به پايان مى رسد. از امروز تا پنج روز بشمار، روز ششم با خوارى به هلاكت خواهد رسيد.» چنان شد كه حضرت نوشته بود.
امام عسكرى عليه السلام بخشى از دوران امامتش را در زندان هاى طاغوتيان عباسى به سر برد. مدتى نيز، كه در ظاهر خارج از زندان بود، تحت مراقبت شديد قرار داشت. شيخ مفيد مى نويسد:
امام عسكرى عليه السلام را به نحرير، يكى از غلامان مخصوص خليفه و مسوول نگهدارى از حيوانات درنده و شكارى دربار، سپردند; نحرير بسيار بر او سخت مى گرفت و آزارش مى داد. همسرش گفت: واى بر تو، از خدا بترس; مگر نمى دانى چه شخصيتى به خانه ات گام نهاده؟
آنگاه گوشه اى از فضايل حضرت را بازگو كرد و گفت: من در مورد او و رفتارى كه با وى مى كنى، بر تو بيمناكم.
نحرير گفت: به خدا سوگند، او را در ميان درندگان خواهم افكند و چنين نيزكرد. پس از مدتى، وقتى به جايگاه درندگان مراجعه كرد تا دريابد چه بر سرامام آمده، ديد حضرت ميان درندگان به نماز ايستاده است.
على بن عبدالغفار مى گويد: وقتى صالح بن وصيف امام عسكرى عليه السلام را زندان كرده بود، گروهى از عباسيان و منحرفان نزد صالح آمده، شكوه كردند كه چرا بر امام سخت نمى گيرى؟ او گفت: چه مى توانم انجام دهم؟ دو نفر از بدترين كسانى كه به آنها دسترسى داشتم، بر او گماشتم; اما اينان اهل نماز و روزه شدند. وقتى علت را پرسيدم، گفتند: چه مى گويى در باره مردى كه روزها روزه مى گيرد و شبها نماز مى خواند و وقتى كه به وى مى نگريم، بدن ما مى لرزد چنانكه گويا از خود بى خود مى شويم. وقتى عباسيان و منحرفان اين سخنان را شنيدند، نوميد از سراى وصيف بيرون رفتند.
محمد بن اسماعيل علوى مى گويد: امام عسكرى عليه السلام را نزد يكى از سرسخت ترين دشمنان آل ابوطالب زندانى ساختند و سفارش كردند كه چنين و چنان آزارش ده. هنوز بيش از يك روز از در بند بودن امام نگذشته بود كه زندانبان پيرو امام شد. او چنان نزد امام خاضع بود كه برايش به خاك مى افتاد و جز براى بزرگداشت به چهره حضرت نمى گريست. وقتى حضرت از زندان آزاد شد، اين مرد بصيرتش از همه مردم به امام بيشتر بود ...
شهادت امام:
معتمد، كه امام عسكرى عليه السلام را در برابر دستگاه ستم پيشه عباسيان سدى نفوذ ناپذير مى ديد، بر آن شد آخرين ضربه را بر حضرت وارد آورد و راه را براى تحقق آرمانهاى پليدش هموار كند. او امام را با زهر مسموم ساخت و چنان نماياند كه حضرت به مرگ طبيعى از دنيا رفته است; ولى اين توطئه نيز ناكام ماند و چهره واقعى وى بر همگان آشكار شد.
احمد بن عبيدالله بن خاقان مى گويد: ...چون خبر وفات آن حضرت در شهر سامره پخش شد، رستاخيزى در شهر پديد آمد و ازهمه مردم صداى ناله و شيون برخاست. خليفه در پى فرزند نيكبخت آن حضرت برآمد و گروهى از ماموران را به خانه امام گسيل داشت تا وى را بيابند. خليفه حتى زنان قابله را فرستاد تا از باردارى احتمالى كنيزان حضرت آگاه شوند ...
آرى، دشمنان نمى دانستند كه پروردگار نور خود را كامل كرده است و گوهر تابناك الهى حضرت حجه بن الحسن المهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف پنج سال پيش بدين جهان گام نهاده، اينك پس از شهادت پدر گرامى اش بر جايگاه والاى امامت تكيه زده است.
در پايان بجاست مانند حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام، كه هنگام خروج از زندان معتمد آيه «
 يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ »

می خواهند نور خدا را به دهانهايشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده ، نورخويش است ، اگر چه کافران را ناخوش آيد.  را نگاشت، ما نيز آيه شريفه را به خاطر آوريم و براى سلامتى و ظهور كامل كننده نهايى نور هدايت حضرت مهدى صلوات الله عليه دعا كنيم.

 

 

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 73 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (0)

عربی بادیه ‌نشین به حضور امام حسین (ع) رسید و عرض کرد: ای پسر رسول‌ خدا (ص)! دیه کامل انسانی به گردنم افتاده و توان پرداخت آن را ندارم، در میان اهل بیت پیامبر (ص) از شما بزرگوارتر سراغ ندارم.

حضرت فرمود:

برادر عرب! من از تو سه مسئله می‌پرسم و در برابر هر پاسخ ثلث بدهی تو را می ‌پردازم، بنابراین اگر هر سه مسئله را پاسخ گفتی تمام بدهی ‌ات را پرداخت خواهم کرد.

مرد عرب عرض کرد: ای پسر رسول ‌خدا (ص) ! آیا همانند شمایی از فردی چون من می ‌پرسد درحالی که شما از خاندان علم و شرف هستید ؟!

حضرت فرمود : آری ! من از جدم ، رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود:  «المعروف بقدرالمعرفه» نیکی به افراد باید به اندازه معرفت آنان باشد.

اعرابی عرض کرد: هرچه می‌خواهید بپرسید، اگر پاسخ صحیح دادم که پولها را می ‌گیرم وگرنه ازشما یاد می‌گیرم . ولاقوه الابالله.

حضرت پرسید: برترین کارها کدام است ؟     عرض کرد: ایمان به خدا!

امام پرسید: راه نجات از هلاکت کدام است؟         مرد عرب گفت: توکل و اعتماد به خداوند.

حضرت پرسید: زینت آدمی به چیست؟          عرض کرد: علمی که همراه با بردباری باشد.

فرمود: اگر این را نیز نداشت؟          عرض کرد: مالی که با مردانگی همراه باشد.

فرمود: اگر این را نیز نداشت؟        عرض کرد: فقری که با صبر توأم باشد.

امام حسین (ع) فرمود: اگر این را هم نداشت؟      عرض کرد: در این صورت زینت او در این است که صاعقه ‌ای از آسمان فرود آید و او را بسوزاند که سزاوار است.
سیدالشهدا (ع) خندید و یک کیسه محتوی هزار دینار با انگشتری که نگین آن دویست درهم ارزش داشت به او داد و فرمود:

با دینارها بدهی خود را بپرداز و بهای انگشتری را به مصرف زندگی خود برسان، مرد عرب آنها را گرفت و گفت: «خدا داناتر است که رسالت خود را در کجا قرار دهد .» (انعام- 124) و که را این مقام بلند بخشد.
 

منبع: بحارالانوار، ج44، ص196

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 108 شنبه 08 آذر 1393 نظرات (0)

صبح روز جمعه هفتم آذر 93 بعد از برگزاری دعای ندبه و صرف صبحانه در مسجد موسی بن جعفر(ع) ، پایگاه شهید خدابخشی اردوی یک روزه فرهنگی و ورزشی را تدارک دید که در این اردو 18 نفر از بسیجیان محله امام موسی بن جعفر(ع) حضور داشتند.

این اردو در منطقه ییلاقی لاویج از توابع شهرستان نور برگزار گردید.

بقیه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید.

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 53 شنبه 08 آذر 1393 نظرات (0)

 

بزم مارا باز آمد عالم آرایى دگر
کز قدومش بزم ما گردیده سینایى دگر
قرنها بگذشته از موسى و شرح رود نیل
آمده اینک به فتح نیل موسایى دگر

صادق آل نبى را داده حّى بى نیاز
از براى تشنگان علم، دریایى دگر
گرچه زهرا را به عالم نیست همتایى، ولى
شد حمیده با چنین فرزند،زهرایى دگر

اى صبا بر گو به زهرا دیده روشن چون خدا
داده بر فرزند تو شمس دلارایى دگر
گر که مریم مام یک عیسى بود، حق از کرم
داده بعد از پنج عیسى بر تو عیسایى دگر

از پى ترویج دین و حفظ قرآن مجید
هادى ما در طریقت گشته مولایى دگر
تاجهان مرده را زانفاس گرمش جان دهد
زد قدم دراین جهان اینک مسیحایى دگر

یوسفى آمد که یوسف هم بود زندانیش
زانکه زندان رفتن او راست معنایى دگر
تا کنداز ریشه بنیاد بنى العباس را
زد قدم امروز انسان ساز فردایى دگر

تا که در عالم به آقایى رساند شیعه را
حق به آقایى خود آورده آقایى دگر
غیر آل للَّه ‏ما را نیست در محشر شفیع
از در دربار آنان پس مرو جایى دگر

در جزا برگ عبور ما به امضاءبسته است
معتبر جز مهر آنان نیست امضایى دگر
گر به تیغى بند بند شیعه را سازى جدا
در سرش جز عشق آنان نیست سودایى دگر

شعر من ران ملخ هست ومن (ژولیده) مور
غیر اینم بر سلیمان نیست کالایى دگر

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 73 شنبه 08 آذر 1393 نظرات (0)


همایش بسیجیان چهارشنبه 5 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد

در این مراسم فرمانده پایگاه ضمن خیرمقدم گویی از بسیجیان و مهمانان محترم نحوه شکل گیری نیروی بسیج را تشریح نموده عنوان کردند که بسیج در مرحله چهارم از مراحل شکل گیری آن قرار دارد.مرحله اول از سال 1350 و با همت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در نجف اشرف شروع گردید.مرحله دوم از بدو انقلاب بسیجیان در مساجد با جهاد در راستای محرومیت زدایی همکاری می کردند.با آغاز جنگ بسیج وارد مرحله سوم یعنی حضور در عرصه جنگ شد.در پایان جنگ بسیج وارد مرحله چهارم یعنی وارد در عرصه خدمات اجتماعی گردید.فرمانده پایگاه یادآور شد برای عضویت در بسیج هیچ شرطی لازم نیست و هر فردی اگر بخواهد میتواند در بسیج عضو شود.

فرمانده پایگاه با فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند اگر مسئولین از بسیج غفلت کنند به آتش جهنم الهی خواهند سوخت ، سخنان خود را به پایان رساند.

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 52 یکشنبه 25 آبان 1393 نظرات (0)

 

کاهش قند خون با این دو ماده غذایی معجزه گر
 
دو ماده غذایی «سرکه سیب» و «دارچین» برای کاهش قند خون فواید معجزه‌آسای دارد.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از تسنیم، دو ماده غذایی «سرکه سیب» و «دارچین» برای کاهش قند خون فواید معجزه‌آسای دارد.

 

سرکه سیب

مطالعات نشان می‌دهند که 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب به همراه یک اُونس پنیر به هنگام شب می‌تواند قند خون را در روز بعد به هنگام صبح کاهش دهد. همچنین، مصرف سرکه در غذا می‌تواند اثر خود را تا 2 ساعت بعد نشان دهد که قند خون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

نوشیدن سرکه سیب نیز می‌تواند برای کسانی که تمایل به طعم‌های ترش دارند خوشایند باشد. سایرین نیز می‌توانند در تهیه سُس از آن استفاده کنند و از خواص آن بهره لازم را ببرند.

 

دارچین

اضافه کردن دارچین به غذا می‌تواند از طرفی باعث طعم دادن به غذا شود و عطر خوشایندی به آن دهد و از طرفی دیگر می‌تواند همزمان باعث کاهش قندخون شما شود. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک تا 6 گرم دارچین به‌صورت روزانه می‌تواند سطوح گلوکز، تری گلیسیرید،کلسترول LDL در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را به‌صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

 

توجه: 2 تا 4 گرم دارچین به اندازه نصف تا یک قاشق غذاخوری دارچین است. به یاد داشته باشید که مصرف زیاد و بیش از حد دارچین می‌تواند مضر و سمی باشد. دارچین را می‌توانید با اسپرسو و یا ماست، چای و یا همراه غلات میل کنید.
محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 63 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

 راههای تربیت اسلامی کودکان

طبق مطالعه ای كه تأثیرات دین را بر رشد و ارتقای كودكان بررسی كرده است، مشخص شده كودكانی كه والدین مذهبی دارند بهتر از دیگر كودكان رفتار می‌كنند و خود را با شرایط تطبیق می‌دهند.

در مطالعه ای که بر روی بیش از 16 هزار كودك كه بیشتر آنها در سال‌های اولیه ی تحصیل بودند خواستند ارزشیابی كنند كه كودك چه‌قدر بر خود كنترل دارد، چند وقت یك‌بار رفتار ضعیف یا نامناسب از خود نشان می‌دهد و آیا به‌خوبی به همسالانش احترام می‌گذارد و با آنها تعامل دارد یا نه؟ محققان نمرات به‌دست آمده را با اظهارات والدین مبنی بر این‌كه چند وقت یك‌بار به مكان‌های مذهبی می‌روند، آیا در مورد دین با كودكشان صحبت می‌كنند یا خیر و آیا بر سر مسائل دینی در خانه مشاجره می‌كنند یا نه، مقایسه كردند.

بقیه در ادامه مطلب:

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 75 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

انتقال مفاهیم اقتصادی به کودکان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، در سنین پایین تر شرایط برای بسترسازی و شکل دهی آنچنان فرهم است که می توانید اولین ساختارهای اقتصادی ذهن فرزندان خود را طراحی و ایجاد کنید.

بقیه در ادامه مطلب:

تعداد صفحات : 10

درباره ما
پایگاه مقاومت بسیج معلم شهید علیجان خدابخشی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعای فرج آقا امام زمان (عج)

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    زیارت عاشورا
    اهالی موسی بن جعفر(ع) باقرتنگه
    خبرنامه پیامکی بسیجیان
    داستان های روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 8,467
  • بازدید کلی : 47,103
  • کدهای اختصاصی
    تقویم
    تاریخ روز

    ذكر روز

    سخن روز

    هواشناسی بابلسر
    دانستنیهای تصادفی