loading...
پایگاه مقاومت بسیج معلم شهید علیجان خدابخشی
اطلاعیه های پایگاه شهید خدابخشی و هیات امناء مسجد امام موسی بن جعفر(ع)

برنامه های روزانه و هفتگی مسجد موسی بن جعفر(ع) باقرتنگه (روستای بخش مرکزی شهرستان بابلسر) که با همکاری هیات امناء مسجد امام موسی بن جعفر(ع) و پایگاه شهید خدابخشی برگزار می گردد به قرار زیر می باشد:

1 - برگزاری نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت همه روزه.

2 - تلاوت یک صفحه از کلام اله مجید به همراه ترجمه فارسی همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء.

3 - جلسه حلقه صالحین همه هفته روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء به همراه پذیرایی.

4 - دعای توسل همه هفته روزهای سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء .

5 - برگزاری دعای ندبه همه هفته روزهای جمعه ساعت 6/30 صبح به صرف صبحانه.

خبرهای سیاسی

خبرهای ورزشی

خبرهای تصویری

اخبار استخدامی

خبرهای گوناگون

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 49 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

جشن یوم الله 22 بهمن  در مسجد موسی ابن جعفر(ع) توسط پایگاه بسیج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اهالی محترم محله موسی ابن جعفر (ع) باقرتنگه برگزار گردید جناب آقای دکتر زارعی از اساتید محترم دانشگاه مازندران ایراد سخنرانی نمودند و در پایان جوایزی به رسم یادبود به شرکت کنندگان در مسابقه انفجار نور به قید قرعه اهدا گردید.

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 58 سه شنبه 27 فروردین 1392 نظرات (0)

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، تصویری که در پیش رو دارید، در مراسم عروسی شهید احمد علی بیابانپور برداشته شده است. بر خلاف آن چه در نخستین نگاه به ذهن متبادر می شود، دامادِ این عروسی، نه افراد کت و شلوارپوش, بلکه نفر سوم از چپ، می باشد. جالب این که به غیر از یک نفر، سایر شهدای موجود در این عکس، در زمستان 65 و در جریان عملیات های کربلای چهار و کربلای پنج جاودانه شده اند. در باره تاریخِ ثبت این تصویر اطلاعاتی نداریم.

شهدایی که در تصویر زیر دیده می شوند به ترتیب از چپ عبارتند از:
*پاسدار شهید «ابراهیم دادگر آرانی»، متولد اول مرداد 1344. وی به تاریخ هفتم اسفند 1365 در شلمچه، بال در بال ملائک گشود.
*پاسدار شهید «علی محمد سیفی زاده آرانی»، متولد اول فروردین 1344. وی به تاریخ چهارم دی ماه 1365 در ام الرصاص، پنجه بر بام عرش گرفت.
*پاسدار شهید «احمدعلی بیابانپور»، متولد سوم خرداد 1345. وی به تاریخ پنجم دی ماه 1365 در ام الرصاص، پای بر بساط «عندربهم یرزقون» نهاد.
*پاسدار شهید «شیخ جواد قاسمپور آرانی»، متولد اول مرداد 1340. وی به تاریخ چهارم دی ماه 1365 در ام الرصاص، خلعت شهادت پوشید.

*بسیجی شهید «حسین احسن زاده آرانی»، متولد اول مرداد 1340. وی به تاریخ بیست و چهارم خرداد ماه 1367 در شلمچه، با خون خود وضو گرفت.

*بسیجی شهید، «سعید برادران آرانی»، متولد اول فروردین 1346. وی به تاریخ چهارم دی ماه 1365 در ام الرصاص، دست در دست مولایش حسین(صلوات الله علیه) نهاد.


محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 50 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)
در وصیت پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) آمده است:‌ سه چیز باعث پوشاندن گناهان است؛ آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.
تبیان در ادامه می‌نویسد: «سلام کردن» یکی از سنت‌های اسلامی است که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. لازم است یک مسلمان این سنت حسنه اسلامی و دینی را زنده نگه دارد اما سلام کردن هم مثل هر کار دیگری آداب و اصول خودش را دارد! این کار که سبب می‌شود میان برادران و خواهران دینی الفت و دوستی شکل بگیرد روش و آدابی دارد که بزرگان دینی آن را به روشنی طرح نموده‌اند تا از مزایای دنیوی و اجر اخروی آن برخوردار شویم و چیزی را از دست ندهیم ولو به قدر یک سر سوزن!
«سلام» اسم خداست
خداوند متعال اسامی و نام‌هایی دارد که هر یک از آنها حاکی از یک صفت و حقیقتی در ذات حق‌تعالی است. «سلام» هم یکی از این اسامی و صفات است که به معنای سلامتی و سلم و دوستی است. خداوند متعال در سوره مبارکه حشر خود را به این نام خوانده است؛ آنجا که می فرماید: «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ » ؛ اوست خداوند یگانه ای که جز او معبودی نیست، مالک و حاکم است و از هر عیبی منزّه می باشد، به کسی ستم نمی کند. (حشر/۲۳)
اجازه مخصوص سلام!
خداوند متعال به بندگان خود اجازه داده است که در هنگام ملاقات با یکدیگر نام او را به هم هدیه دهند که با این کار همه ی خوبی ها و خیرات را نصیب هم می گردانند. از این رو سلام کردن بسیار مورد توصیه است به طوری که بر آغاز گر سلام و کسی که در احیاء این سنّت الهی پیشی بگیرد، برکات و نصیب برتر و بهتری وجود دارد. امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که حضرت فرمودند: شایسته ترین مردم نزد خدا و رسولش کسی است که سلام را آغاز کند. همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند: آغاز کننده ی به سلام به خدا و رسولش نزدیکتر است.
سلام را فراموش نکنید!
در این سنت حسنه نه تنها آغاز کننده بودن یک توصیه خوب است بلکه بلند سلام کردن هم یکی دیگر از ادبهای این رسم نیکوست. امام محمدباقر (علیه السلام) فرمودند: خدای عزّو جل بلند سلام کردن را دوست دارد. همچنین امام صادق (علیه السلام) از پدران بزرگوارشان نقل فرمودند که در وصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) آمده است: سه چیز باعث پوشاندن گناهان است: آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.
امام صادق (علیه السلام) در حدیث شریف دیگری فرمودند: هر کس چهار چیز برای من تعهد کند من چهار خانه در بهشت برای او تضمین می کنم (که یکی از آنها) آشکارا سلام کردن در همه جاست.
سلام نکنی بخیلی!
اهمیت احیاء این سنت نیکو و این پدیده ی اجتماعی تا بدانجاست که خودداری از سلام کردن از نشان های بخل شمرده شده است. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: خدای عز و جل فرمود: بخیل کسی است که از سلام کردن بخل ورزد.
این موضوع تا جایی اهمیت دارد که سلام کردن بر همه حتی بر کودکان توصیه شده است. امام رضا (علیه السلام) از پدران بزرگوارش نقل کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: پنج چیز را تا آخر عمر رها نخواهم کرد. (که یکی از آنها) سلام کردن بر کودکان است تا بعد از من سنّت (رسم) باشد.
پس نباید بخل ورزید حتی در مقابل کودکان و این از آموزه های گرانقدر اسلامی است.
همچنین نباید در سلام کردن میان افراد تفاوت قائل بود. امام رضا (علیه السلام) فرمودند: هر کس فقیر مسلمانی را ملاقات کند و به گونه ای بر او سلام نماید که با سلام بر ثروتمند فرق داشته باشد در روز قیامت خداوند را در حالی ملاقات می کند که خداوند بر او خشمگین است.
اگر سلام نکرد، جوابشو نده!
امام صادق (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که کسی که قبل از سلام سخن آغاز کند به او پاسخ ندهید! و نیز فرمودند: قبل از سخن گفتن سلام کنید اگر کسی قبل از سلام گفتن سخن گوید به او پاسخ ندهید. پس اصلاً زشت و دور از آداب مسلمانی نیست که بخواهیم همیشه اول کلام و گفتگوی مان را با سلام کردن آغاز کنیم و نه مثل برخی دیگر از فرهنگها بدون هیچ مقدمه و مدخلی! یادمان نرود که حتی تأکید شده است به کسی که بدون رعایت این فرهنگ شروع به سخن می کند نباید پاسخ بدهیم و باید خودمان را ملزم نماییم با سلام گفتگو و محاوراتمان را شروع نماییم تا جایی که در سلام از هم پیشی بگیریم نه آن که سلام کردن برایمان سخت باشد. بگذارید مثالی بزنیم: فرض کنید می خواهید در خیابان آدرسی و یا ساعت را بپرسید. مسلمانانه‌اش! این است که اول بگویید سلام و بعد باقی سوالات! اما متأسفانه در برخی موارد و یا شاید باید گفت در بسیاری از موارد شاید هم به نحو غیرمحسوس با فرهنگ سازی بیگانه! بدون "سلام" می پرسیم آقا شما این آدرس را بلدید؟! و یا ساعت چنده؟ و خیلی می خواهیم مؤدب باشیم اولش می گوییم: ببخشید! ساعت چنده؟! تا حالا شما برای ساعت پرسیدن اول سلام کرده باشید؟! مثلاً سلام خوبید؟! ساعت چنده؟! نمی دانم شاید باید فرهنگ سازی کرد. به نظر شما ببخشید اول سؤالاتمان ترجمه "excuse me" اونور آبی ها نیست؟!!
جواب سلام هم که واجبه!
و البته و صد البته همه می دانیم که جواب سلام هم واجب است و این جواب شامل همه نوع آغاز سخن و سلامی هست. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: جواب دادن به نامه مانند پاسخ سلام واجب است و آغاز کننده ی به سلام نزد خدا و رسولش شایسته تر است. همچنین آن حضرت از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل فرمودند که سلام کردن مستحب و پاسخ آن واجب است. و شاید بشود مثال این روزگار ما را ایمیل و تلفن و چت و غیره هم دانست (البته با رعایت موازین شرعی!!)
پایان سخن
سلام کردن یکی از آداب اسلامی است که شاید به علت وفور و تکرار آن برایمان امری عادی و پیش پا افتاده شده باشد اما باید توجه نمود که این سنت حسنه اسلامی در صورتی که با همه آداب و شرایطش اجرا و عمل شود ثمرات مادی و معنوی بسیاری را برای فرد و جامعه بدنبال دارد که شایسته نیست نسبت به آن بی توجهی گردد.
محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 41 سه شنبه 29 اسفند 1391 نظرات (0)

 

چهار دعای برتر لحظه تحویل سال 

اول دعا برای ظهور آن بی مثال 

دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال 

سوم رسیدن ما به قله های کمال 

چهارم تمام جیب ها پر از پول ، اما حلال 

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

گلها همه با اذن تو برخواسته اند 

از بهر ظهور تو خود آراسته اند 

مردم همه در لحظه تحویل 

بی شک اول فرج تو را از خدا خواسته اند 

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

صد مبارک به تو آن عید که فردا باشد 

نـوروز نـوید وصـل دلـها بـاشـد 

امـیـد که با فضل خداوند جـلـیّ 

سـال فـرج مـهـدی زهـرا باشـد 

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد

ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد . . .

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

روزها نو نشده کهنه تر از دیروز است 

گر کُند یوسف زهرا نظری ، نوروز است 

لحظه ها در تپش تاب وتب آمدنش 

آسمان چشم به راه قدمش هر روز است 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور / ازکنار کعبه بنماید ظهور

قلبها را مهر هم عهدی زند / از حرم بانک انا المهدی زند . . .

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

عید است ولی بدون او غم داریم 

عاشق شده ایم و عشق را کم داریم 

ای کاش که این عید ظهورش برسد 

این گونه هزار عید با هم داریم 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز

خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز

آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟

کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

 

خودت گفتی وعده در بهار است 

بهار آمد دلم در انتظار است 

بهار هر کسی عید است و نوروز 

بهار عاشقان دیدار یار است

اللهم عجل لولیک الفرج

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

دلتان به نور لطف خدا منور ، مشام جانتان به شمیم بهار معطر

لطف روزگار برایامتان مقرر ، نوروزتان با شادی وصفا منور

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

مُدّعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار

من گلی دارم که عالم را گلستان می کند

گل من را بهاری بی خزان است

گل من مهدی صاحب زمان است

اللهم عجّل لولیک الفرج

 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تبریک نوروز♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

 

پروردگارا! تقدیر دوستان را در سال جدید به‌گونه‌ای

قرار ده که در پایان سال، از گذشته خود افسوس نخورند . . .

محمود گلچوب فیروزجایی بازدید : 41 سه شنبه 29 اسفند 1391 نظرات (0)

با نگاه پست همه چیز را می توان ننگ شمرد حتی مهر مادر به فرزند را ... حکیم ارد بزرگ


انسان نمی تواند به همه نیکی کند، ولی می تواند نیکی را به همه نشان دهد. رولن


کلمات حباب آبند و اعمال قطره طلا . ضرب المثل شرقی


آدمی با کینه ، زندگی را بر دوستان نیز تنگ می کند . حکیم ارد بزرگ


کار ریشه های تلخ و میوه شیرین دارد. ضرب المثل آلمانی


نگارش اندیشه ها، سرمایه آینده است. ضرب المثل اسپانیائی


فریب بی گناه ، خفتی هولناک در پی دارد . حکیم ارد بزرگ


به همه عشق بورز، به تعداد کمی اعتماد کن، و به هیچکس بدی نکن. شکسپیر


عجله مباح نیست مگر در سه کار : یکی آنکه دختر به شوهر رود ، دوم آنکه میت را زود دفن کنند ، و سوم آنکه طعام زود پیش مهمان برند .ویلیام تن


بدون خودآگاهی ملی ، کشور رنگ پیشرفت به خود نمی گیرد . حکیم ارد بزرگ


چنان باش که بتوانی به هر کس بگوئی مثل من رفتار کن. کانت


برای پیشرفت و پیروزی سه چیز لازم است اول پشتکار دوم پشتکار، سوم پشتکار. لردآدیبوری


جایی که راه نیست خداوند راه می گشاید . اسکاول شین


تعداد صفحات : 10

درباره ما
پایگاه مقاومت بسیج معلم شهید علیجان خدابخشی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دعای فرج آقا امام زمان (عج)

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    زیارت عاشورا
    اهالی موسی بن جعفر(ع) باقرتنگه
    خبرنامه پیامکی بسیجیان
    داستان های روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 8,508
  • بازدید کلی : 47,144
  • کدهای اختصاصی
    تقویم
    تاریخ روز

    ذكر روز

    سخن روز

    هواشناسی بابلسر
    دانستنیهای تصادفی